Tuesday, June 4, 2013

Selamat Tinggal CFS IIUM~ T.T

Assalamualaikum w.b.t


Apa khabar semua ?sihat?..semoga sihat dan ceria selalu.. agak lama tak menconteng dalam blog ni..kepadatan masa dan kesibukan diri membantutkan usaha nak update cerita dalam blog ni.. huu.. sori..[ada orang kisah ke..?hehe] .

Masa berlalu dengan begitu pantas

Terkadang diri terasa hanyut
'Walaupun berada dilandasan yang benar
namun jika kita tidak berjalan ,
pasti kita yang akan dilanggar nanti..'
Begitulah kata kebanyakan orang..

Ya ,arus menelan masa.Saya sudah sampai di garisan akhir perjalanan di CFS IIUM, 2 tahun berlalu seperti dua hari.Percaya atau tidak?Saya berjaya juga menamatkan pengajian saya di asasi uia ini. huu Sayunya hati bila nak meninggalkan cfs ni,terlalu banyak kenangan disana..ada manis,pahit,suka dan duka yang dirasai bersama sahabat2 seperjuangan.

Alhamdulillah,tahun 2013 merupakan tahun yang bersejarah buat saya.. saya telah jumpa apa yang saya cari selama ini.Dan tak sangka ianya disini.Walau apa jua bidang yang diceburi, architecture sekalipun,itu tidak boleh menjadi alasan untuk tidak turut serta mempelajari ilmu yang fardhu.Sesibuk mana sekalipun,tuntutan agama tidak boleh diabaikan.InsyaAllah,jika kita tolong agama Allah,Allah akan mempermudahkan urusan dunia kita.Luangkan sedikit masa untuk menghadiri majlis ilmu insyaAllah disitu ada keberkatannya.Banyak yang saya belajar kat cfs iium ni,saya belajar tentang erti sebenar sebuah kehidupan, nilai persahabatan,tolong menolong dalam buat kerja,dan perjuangan dalam menuntut ilmu.



Disini disimpulkan antara kenangan di cfs iium:)

Sem 1 sesi 2010/2011
muhasabah-cinta.
my-note-4-us.
malam-yang-sepi.

Sem 3 sesi 2011/2012
lumrah-hidup-ini.
demam-peperiksaan-melanda-lagi.
netball-vs-volleyball.
sekuntum-ros-untukmu.

Sem1 sesi 2012/2013
sesuatu-yang-bermakna-bagiku.
Lifeunfinished Crossword 
takdir-yang-terindah.

Sem 2 sesi 2012/2013
Yeah,ini short sem..huu..kesnya tak pass B.i..kuang3.. nasib badan..nak buat macam mana kan.Sem ni saya rumate dengan Ila,Anim dan Nazihah.Agak best sem ni sebab tak banyak kerja, hihi,,pagi petang menghadap b.i sebab itu satu-satunya subjek untuk short sem. ohh.. lupa nak cakap sem ni saya satu level kc dengan Abida,Amnani,Iera,Wani,Rohani,Mira, dan Nisa. 

Sem 3 sesi 2012/2013
teruskan-berjuang.
serial-planes-ini-kisah-saya.


[Project3 3: Tactonic ]
Sem 3 yang agak tough ini telah saya lalui dengan hati terbuka.Walaupun kadangkala terasa diri ini lemah  dan kerdil dalam perjuangan ilmu seni ini,Allah telah menghadirkan insan-insan yang akan membantu mengangkat saya jika saya terjatuh tersungkur.Merekalah sumber inspirasi saya untuk saya meneruskan langkah.


[Project 4: New Urban Park at Taman Jaya]

Yang saya cintai Mak dan Abah,



Terima kasih kerana merelakan Na belajar disini.Na tahu jauh dsudut hati mak menginginkan Na menjadi seorang pendidik.Namun,takdir menentukan segalanya.Allah telah pilih Na untuk melanjutkan pelajaran disini.Pasti ada hikmah dan rahmat disebalik semua ini.Bukan niat Na untuk mengecewakan mana-mana pihak.Mungkin ini jalan yang terbaik yang Allah telah aturkan buat Na.Terima kasih sekali lagi .Tanpa berkat dan doa mak dan abah ,siapalah saya :)

Buat adik-beradik yang dikasihi, K.long,Aby,Yo,Qayyum,Yati,Ahmad,Eni,Ibrahim,Sumayyah dan Syaima'

Kalian pelengkap hidup saya.Tanpa kalian tidak mungkin saya berada disini. Saya banyak belajar dari pengalaman hidup kalian.terima kasih atas sokongan dan dorongan yang tak berbelah bagi.Dimana saya berada,saya akan sentiasa mendoakan kesejahteraan hidup kalian.Jika ingin dikira satu persatu jasa kalian,sungguh tidak terkira.Kalian yang paling memahami saya.Tak perlu saya cakap apa-apa,kalian boleh tahu apa saya rasa.Mungkin inilah yang dikatakan air dicincang takkan putus.

Kehadapan rumate yang tersayang, Fatin,Ila, Anim


Ketahuilah bahawa aku sangat beruntung dapat mengenali kalian,banyak perkara yang kita telah lalui bersama.tak tergambar rasanya bagaimanaku ingin mengucapkan jutaan terima kasih dan juga maaf atas segalanya.Ya,aku pernah menyakiti hati kalian dengan tindakan ku..adakalanya ia berlaku diluar batas fikiranku ..maaf diminta dari lubuk hatiku.insyaAllah akan ku ubah sedikit sebanyak kekuranganku dimasa hadapan. Terima kasih sekali lagi atas pengorbanan yang telah kalian lakukan untukku..di masa aku sakit, sedih ,duka dan gundah gulana kalianlah berada disisiku menenangkan aku.Di mana kan ku cari ganti teman sejati seperti kalian? :'( walauapapun jua, setiap pertemuan pasti ada perpisahan..aku akan sentiasa mendoakan kalian..Semoga Allah merahmati kalian..dan andaikata kita tidak bersama lagi menjadi 1 rumate, harapanku agar kalian akan bertemu dengan sahabat yang lebih baik ,lebih penyabar dan lebih penyantun dariku.InsyaAllah terima kasih fatin,ila dan Anim :)

Nazira,Pujah,Iylia




Aku tak pernah lupakan korang.Walaupun kita jarang bertemu,ketahuilah bahawa aku sangat merindui kalian.Sejujurnya,kalian banyak mengajar aku dalam banyak perkara.Kalian menjadi tempat rujukan aku jika aku ada masalah.terima kasih atas kenangan yang terlah terbina .Akan ku ingat sampai bila-bila. 

Kepada Lecturer2 dan ustaz ustazah yang saya sayangi,

Terima kasih atas segala didikan dan tunjuk ajar kalian kepada saya.Sebelum masuk cfs ni, banyak benda yang saya tak tahu dan tak pernah ambil tahu pun.Tak pernah terlintas di fikiran saya yang saya akan belajar sesuatu yang berbeza dari apa yang saya banyangkan.Di sini, saya belajar melukis lukisan teknikal,belajar bahasa arab ,bahasa inggeris[banyak kali repeat,tapi saya sentiasa dapat belajar benda yang baru,bersyukur sangat], tilawah alquran [ini banyak membantu saya memperelokkan bacaan,terima kasih ustazah :')] Terima kasih sebab selalu bersabar dengan kerenah saya,maaf,saya budak baru belajar ..hehe.

Kepada Studiomate 201
Fatin,Ila,Atiyyah,Nadiah,Abida,Cekgu,Niesa',Adibah,Memey,Ben,Abu,Ain,Amani,Anas,Akmal, Syafiq,dan lain2..



Terima kasih atas kerjasama dan sumbangan yang telah diberikan pada saya.Kita mungkin baru kenal sem ini,tapi itu tidak bermakna kita tak boleh sekepala.Banyak kenangan kita bersama.Pahit manis kita rasa bersama.ni studio paling sempoi bagi saya. Bestnya waktu kita makan2 time stay up dulu2..kadang2 rasa kelakar jugak,,hehe..makan tak kira masa.Terima kasih jugak sebab banyak beri tunjuk ajar pada saya,Semoga Allah merahmati kalian dimana jua kalian berada.Mungkin kita dah tak satu studio,so I wish best of luck to you guys! See u'all in Gombak! :)

Sekian,


[final project: site visit at taman Jaya lake]
QausuQuzahin
Subang,Selangor
4Jun 2013




2 comments: