Friday, June 7, 2013

Berubahlah Kerana Allah

Berubahlah Kerana Allah


Bila disingkap kembali sejarah,
Ku sedar siapalah diriku,
Dulu,
Aku pernah menjadi gadis,
Aku pernah menjadi perempuan
namun,
itu tidak pernah mematahkan semangatku
untuk Menjadi muslimah sejati..

Dalam hati ini sering berkata-kata
Aku inginkan perubahan dalam hidup
semuanya kerana Aku Cintakan Allah dan Rasulullah
Ya,aku memang tetap aku
Seorang yang sedang bertatih menjalani hidup
Siapapun aku yang dulu
Aku sentiasa bersyukur pada Allah
kerana tanpa diriku yang dulu
Takkan pernah menjadikan diriku yang sekarang.

Alhamdulillah..
Syukur kerana dikurniakan keluarga dan sahabat
yang memahami diriku ini
Mereka yang menggapai tanganku sewaktu aku jatuh dahulu
Ucapan mereka yang mereka beri ialah suatu inspirasi bagiku
untuk berubah ke arah yang lebih baik.
Terima kasih kepada mereka. 

"I didn't change,I grew up." 
Ya,benar kata itu.
Pengalaman mematangkan aku
Mungkin tidak dalam semua perkara
tapi cukup untuk membuat aku kenal erti hidup.
Kini aku bangkit,
walau apapun halangan yang mendatang
akan ku tabah mengharunginya
sehingga satu saat nanti 
aku dibawa menghadap bertemu Rabbi..

p/s:
"The time is always right to do what is right." :)

Tinta hati,
QausuQuzahin
Gombak
5 Jun 2013
12:07 p.m

No comments:

Post a Comment