Sunday, March 17, 2013

Serial Planes?.. Ini Kisah Saya~

Assalamualaikum.. 

Apa khabar semua? semoga sihat selalu.. agaknya dah bersarang blog ni saya tak update.. ye lah kebelakangan ini saya sibuk dengan project ED dan GC yang tak berkesudahan tu..cuti mid sem pun ada 'buah tangan' bawak balik ke rumah. Banyak benda dah berlaku sepanjang sem ni.. macam-macam kisah suka duka yang telah dilalui. Saya mencari masa yang sesuai untuk menulis semua tu,namun apakan daya..kudarat ni tidaklah sekuat mana,masa pun selalu mencemburui saya.. bukan mengeluh,cuma itulah realitinya. 

Pahit untuk ditelan

[Model: Aloevera ,Project 2 ED,Formation]
  
Disebalik gambar diatas yang anda lihat,sebenarnya telah memberi beribu kisah dan makna disebaliknya.Ada yang pahit,manis,tawar,dan sebangainya. Sejujurnya bukan mudah nak membuat benda alah ni.Banyak perkara perlu dikorbankan..wang,masa dan tenaga. Pada yang dah tahu kisahnya,pasti anda mengerti apa yang berlaku..kisah saya dan mock-up, ,mock-up kena kritik , di'reject', re-do ,pengsan,dan akhirnya saya masih berdiri teguh disini.

Badai datang melanda

[perkakas ed..biskut tiger pon ada ^^hehe]
Tak siapa sangka petang itu menjadi petang yang tragis buat saya. Sedang kami [saya dan rumate] sibuk mendirikan mock-up Ed,berlaku kejadian yang tak diduga.Peluh memercik di dahi tatkala melihat darah mengalir di ibu jariku.pening,pitam ku rasakan  di saat itu.Ku cuba melawan rasa itu,namun akhirnya kecundang jua di muka pintu

#Flashback#

Waktu itu saya dan rumate sedang sibuk menyiapkan mock-up ed sebab kami perlu 'consult' dengan Bro.farid terlebih dahulu sebelum buat model. Malang tidak berbau,masa duk potong model card tu,saya terhiris jari sendiri. Tak tahu nak cakap macam mana, tapi saya amat terharu dengan rumate kesayangan saya ,Anim,Fatin dan Ila..jasa kalian takkan saya lupakan. Merekalah yang bersusah payah memapah saya dikala saya terjatuh,merekalah disisi saya di kala itu.Terima kasih sangat sebab korang tak pernah abaikan saya,lepas tu bawak pula saya pergi ke klinik. :')

[petikan dari status fb saya]

Luka di jari nampak berdarah,luka dihati tak siapa yang tahu..

Kalau difikirkan luka tu taklah sebesar mana,sikit je sebenarnya..saya pun bukan jenis orang yang mabuk darah.Cuma mungkin sebab sudah 2-3 hari tak cukup tidur..badan pun dah letih.. otak pun penat dipaksa mencari idea yang terbaik untuk projek ini.Allah sahaja yang Maha Mengetahui segalanya,yang tersurat dan yang tersirat..saya yakin semuanya pasti ada hikmah, ada pelangi yang akan muncul setelah hujan dan panas.. InsyaAllah..

Walau apapun yang terjadi,kerja tetap harus disiapkan tepat pada masanya. Ya, untuk menjadi seorang mukmin professional,kita mestilah itqan dalam apa jua kerja yang kita lakukan. Memegang amanah sebagai seorang hamba Allah dan khalifah tidaklah mudah,namun ingatlah,dalam setiap kesusahan pasti akan ada kesenangan. Allah tidak akan membebani seorang hamba itu melainkan sesuai dengan kemampuannya.

Allah is Bigger than your problems.


Siapapun kita dan walau dimana kita berada,jangan sesekali lupa dari mana asalnya kita dan kemana kita hendak pergi.Bila ingat mati, insyaAllah kita tidak akan rasa resah dengan kehidupan dunia.Dunia ini kita akan tinggalkan jua suatu hari nanti.Ujian dan masalah datang bukan untuk melemahkan kita,tapi ia sebenarnya tarbiah dari Allah.Supaya kita jadi mukmin yang kuat dan sabar dalam mengharungi hidup.kerana pada akhirnya kita akan pulang ke pangkuan-Nya juga.  

 
Setakat ini sajalah saya bercerita tentang ED[enviromental design] ..tak masuk bab GC lagi..tak mengapalah di lain masa kita jumpa lagi..


Sekian.

Salam hormat dari,
QausuQuzahin
Gombak,Selangor
17 Mac 2013
05:45 p.m

1 comment:

  1. salam akak, buleh tak nak no ws akak? nak tnya psl kos seni bina kat uia ni. akak buleh emailkan no akak , salsabilahalim7@gmail.com :)

    ReplyDelete