Thursday, July 4, 2013

Cuti-Cuti Cinta #Edisi Bulan Jun

Assalamualaikum saudara saudari chikibum2 ^_^.. semua sihat?


Alhamdulillah, kali ni saya nak update sikit cerita cuti saya ni..3 bulan la katakan..tak kerja,tak ambik lesen,tak jual biskut raya,tak jual nasi dan tak jual apa-apa..[semua plan terpaksa di'cancel'kan atas sebab-sebab tertentu]..tapi tak mengapalah ,bukan bermakna saya tak buat apa-apa cuti ni ..saya kerja jugak ,jadi 'bibik' ..hehe..tak de la cuma jaga anak sedara je cuti ni, 2 minggu sekali saya akan balik kampung kat Kelate.begitulah selalunya.

22 Jun 2013: Wetworld ,Kami Datang!
Nak cerita pasal cuti pulak.Hari tu saya ada pergi lawatan ke Wetland dengan Ameen[my nephew].Tadikanya minta seorang penjaga untuk setiap pelajar.Jadi saya ikutlah.. hehe.. ni dia tiketnya..

[first time kot ..hoho ^^]
Sebenarnya agak panas jugak cuaca masa tu,almaklumlah jerebu..balik dari wetworld ni saya terus demam -..-" adoi..saya ni bukan buat apa pun kat situ,sekadar jadi pemerhati gelagat Ameen sedang bermandi manda..huh..jeles i

[posing2.. ;) yang kat sebelah Ameen tu namanya Aina,kesian dia ayah dia tak dapat ikut,so aku lah jadi pengapitnya]

[sekitar pemandangan di Wetland,Shah Alam]
[seronok berenang katanya-ameen]
Kemalangan
Dalam pada kita gembira tu,ada juga kisah dukanya.:( Sehari sebelum saya ke Wetland saya telah pergi melawat seorang sahabat saya di Hospital Kuala Lumpur .Dia dimasukkan ke wad kecemasan  setelah mengalami kemalangan bas,.Dilaporkan pemandu bas berkenaan memandu bas agak laju,kemudian terbabas di Bentong.Bas itu membawa kira-kira 25 orang penumpang ,seorang kanak-kanak berumur 3 tahun meninggal dunia,manakala 6 orang parah termasuklah sahabat saya tadi.Kecederaan ditangan kirinya agak serius menyebabkan tangannya terpaksa dipotong.AllahuAkhbar!.Bederai air mataku mendengar perkhabaran itu. Sungguh beliau termasuk dengan orang-orang yang beriman yang sedang diuji.Ya Allah tabahkanlah hatinya menempuhi cubaan ini.Aku pun belum tentu tabah sepertinya,bisa tersenyum dikala gundah.Syafakillah ya ukhti.

[petikan status fb ku :'( ]
"Benarlah..Bila Allah sayangkan hambanya,maka Dia uji.."-ustaz Pahrol

Cari Kerja
Datang ke sini sebab nak cari kerja jugak sebenarnya,kerja 'menuntut ilmu' dengan pak Ustaz Azhar Hashim Al Hamdrami dan Maulana A'sri Yusuff. Macam biasa,setiap petang Sabtu saya akan ikut abangku no.3 pergi mengajar bahasa arab kat Gombak,sambil2 tu bolehlah tumpang sikit belajar bahasa arab ni :) Jadual agak padat pada hujung minggu saja. kalau hari biasa saya akan ikut abang atau kakak pergi dengar ceramah atau kuliah ,biasanya kat Masjid Negeri, Shah Alam. Alhamdulillah segalanya berjalan lancar.Mudah-mudahan saya istiqomah dalam menuntut ilmu wahyu ini.Doakan saya ye kawan2.. :)

Setakat inilah celoteh saya pada entri kali ini,sebenarnya banyak lagi nak cerita..tapi tak pe kita simpan dulu cerita tu,InsyaAllah,ada masa lain kali saya tulis..k,sekian..wassalam..

p/s:
#SALAM RAMADHAN AL MUBARAK kepada semua pembaca :) Semoga ramadhan tahun ini lebih bermakna dari sebelumnya,sama-samalah kita berusaha menjadi hamba-Nya yang bertaqwa.Ameen. :)



Hamba yang berdosa,
QausuQuzahin
Subang,Selangor
4 Julai 2013
12:41 a.m waktu Malaysia

No comments:

Post a Comment