Wednesday, December 26, 2012

Penutup Tirai 2012

Assalamualaikum.. apa khabar anda semua?..harap sihat selalu.. semoga hari ini dan seterusnya kita semua dalam keadaan bahagia dan bersyukur. 



Sebagai pentutup tirai 2012 ni saya ingin memohon maaf atas segala kesilapan saya terhadap semua orang yang saya kenal termasuklah anda ,pembaca kerana mungkin selama saya menulis di blog ni saya mungkin ada mengguris perasaan anda.Saya mohon maaf. 

Hidup ini Ujian




Saya akui tahun 2012 adalah tahun yang sebenarnya telah banyak mengajar saya erti hidup sebetulnya. Memang saya banyak buat silap,tapi dari kesilapan itulah saya cuba berusaha untuk menjadi lebih baik dari sebelumnya. InsyaAllah ,sama-samalah kita memperbaiki diri . 

Kalah bukan bermakna Mengalah

Kita manusia yang tak lepas dari membuat kesalahan..adakala kita diuji dan kita kalah.Tapi ingatlah, kalah bukan bermakna mengalah.Percayalah ada seribu satu lagi cara untuk kita mencapai apa yang kita mahukan dalam hidup ini. Allah Maha Mengetahui setiap apa yang terjadi.'Kegagalan sebenarnya ialah kejayaan yang ditangguhkan'. Kita cuma perlukan sedikit kesabaran dan keyakinan bahawa kita akan berjaya jua satu hari nanti. Jangan takut untuk rebah,kerana hanya apabila kita rebah kita boleh melompat dengan lebih tinggi.Allah sedang mengatur sesuatu yang lebih baik untuk kita. Sesuatu yang tak pernah terlintas difikiran kita.mungkin.siapa tahu kan?. 'Miracle is another name for hardworking'.

Short-Sem yang sangat hebat!

ok..saya nak cakap sikit pasal short sem  ni. Sebelum ni saya ingatkan short sem ni apalah agaknya ,ek? Rupa-rupanya ..sangatlah best sebenarnya.Saya kira inilah sem yang paling relaks sekali.. ^_^ Belajar tanpa stress.. semua smooth je..tenang dan steady.. jadual tak padat macam dulu dah. Semoga sem depan lebih baik dari sem ini.

Akhir kata,semoga kita semua diberi kekuatan dan ketabahan dalam bermujahadah , dijauhkan dari perkara yang mendekatkan kita pada maksiat serta diberi ketenangan dalam menghadapi apa jua situasi yang akan datang. :)

Salam dari,
QausuQuzahin
Cfs IIUM, Petaling Jaya.
01:08 a.m
26 Disember 2012

No comments:

Post a Comment