Thursday, December 6, 2012

Life is beautiful.


Assalamualaikum..
Pecayalah bahawa hidup ini indah sebenarnya.Ia bergantung kepada cara kita berfikir. Tidak salah untuk kita merasa bahagia kerana Bahagia itu ada di sepanjang jalan. tak perlu menunggu di penghujung jalan untuk kita merasa bahagia. Allah tak tengok berjaya atau gagal kita dalam memperjuangkan islam,tetapi Allah melihat usaha kita dalam pertahankan islam dimuka bumi ini.Begitu jua dengan konsep kehidupan kita. Kita berusaha,Allah menentukannya.Kita mentadbir ,Allah yang mentakdir. Jadi jangan mengalah dalam mujahadah! 

Matapelajaran baru 

Tak kira apa jua yang berlaku ,baik atau buruk sebenarnya semuanya baik untuk kita. Allah Maha Mengetahui. Anggaplah setiap peristiwa yang Allah izinkan ia terjadi itu sebagai matapelajaran baru untuk kita setiap hari. Memang kita takkan terlepas dari ujian hidup kerana hidup ini ujian. Bersyukurlah apabila kita diuji bukan sekadar bersabar. 

Senyumlah :)

Senyumlah ,maka dunia akan tersenyum kepadamu. ^_^ Senyumlah dari hati..kita akan merasa kuat dengan itu.Murahkan dengan senyuman ,baru hidup kita bahagia.

Setakat inilah coretan saya kali ini.Lain kali kita jumpa lagi..InsyaAllah..

Aku yang berdosa,
QausuQuzahin
Cfs IIUM,Petaling Jaya.
6 Desember 2012



No comments:

Post a Comment