Thursday, June 23, 2011

single is simple,couple is trouble

tajuk ni agak besar skopnya untuk dibincang ,s0..bila aku betul2 free akan ku share pandangan aku..aku xde mase nak pikir pasal mende2 ni..so,.tunggu ye...

                                         ***********************************


ok..aku dah sedia nak cakap psal t0pik ni..akanku gagahkan jua jari2ku ini untuk mengulas serba sedikit tentang ni..Bukan mudah untuk aku posting tajuk yang agak sensitif ini,sebenarnya aku tak ada pengalaman secara lansung pasal couple2 ni..Tapi tak bermakna aku tak tahu apa2.. Dengan berbekalkan pengalaman yang dipengalamankan oleh orang lain ,aku boleh memahami situasi yang aku tak pernah alami..macam pelik je bunyinya kan?...(buat2 fahamlah ye..)


jap,Lupakan pasal aku..fokus pada diri kita dulu..boleh tak?kejap je...


baiklah,sebagai pendahuluan,untuk sejenak..Berfikirlah ... Allah telah menciptakan kita sebaik2 makhluk,,Dia menjadikan kita manusia sebagai khalifah di muka bumi ini..


Dari situ kita dapat lihat bahawasanya kita sangat istimewa jika dibandingkan dengan makhluk2 Allah  seperti (malaikat,iblis, haiwan,tumbuhan,jin dll.)..Apa yang membezakan kita dengan mahkluk lain ?


Ya,betul..Akal...
Sahabat2ku yang ku kasihi...


Mengapa ada yang masih ber'couple'?
Mengapa ada antara kita yang suka cari 'trouble'?
sedangkan mereka sudah tahu ,mereka punya akal..
Maka dosanya akan 'double'.. 


Maafkan aku,
kerana tidak mampu menegurmu,..
"Aku sudah tahu..!!"itulah kata2mu padaku...
Apa yang aku dapat lakukan untukmu hanyalah..
Berdoa..
Semoga engkau sedar dan kembali kepada Nur Illahi..


Panjang betul syarahan aku..sorry la..itu sahaja yang bisa aku katakan..Apa yang penting,
ingatlah kita ada akal fikiran..S0,gunakanlah ia untuk berfikir 1000 kali akan  baik dan buruk sebelum melakukan sesuatu..Allah itu Maha Melihat apa yang kita lakukan...


p/s:
Janganlah mudah terpedaya dengan tipu daya syaitan...bersabarlah..yakinlah, Allah sudah menentukan jodoh untuk kita..Don't worry,be happy! 
Tanamlah ihsan dalam diri,insyaAllah ..tiada apa yang lebih indah dari cinta Allah...=)



No comments:

Post a Comment